Dikat etmemz gerekn hususlr Yüce Allah eşleri birbirler ne helâl kılmıştr. Koca karısının, kadın da kocas ının ci-ns-el-liğn dendilediği zamn istediği şekilde yararlanabilir. Fakat e-şler arasındaki bu c-ins el özgürlük alanı, büyüklüğüne rağmen sınırsız değildir. Yani e-şler arasında da c-in-sel h-aramlar vardır.
Bu h-aramların bir kısmı dâı mîdir. Bir kısmı da geç icidir. Daimi h-aramların birincisi başkalarının yanında s-evi şmek ve i-lişkid e bulunmak. Bu hem dinimizce günahtır hem de toplumsal etik açısından ahlaklı bir şey değildir.Daimi h-aramların ikincisi a-cı vererek ve a-cı verdirerek c-ins el i-lişkide bulunmak.
Bu kadına zarar vermektir. Erkek zevk almak için e-ş-ine zarar veremez.Bu haramların bir kısmı dâimîdir. Bir kısmı da geçicidir. Aşağıda on madde halinde sunacağımız bu ha-ramların ilk beşi daimî, diğerleri de geçici haramlardır.
1-Âdet ve Lohusalık Halinde C-insî Münâsebette Bulunmak, 2-Arka Organdan Temas Etmek 3-Başkalarının Yanında İ-li-şkide Bulunmak, 4-C-ins-el Görevden Kaçınmak, 5-Îlâ Yapmak, Karısına yaklaşmamaya yemin etmek 6-Zıhâr Yapmak, ZİHAR: Bir kimsenin karısına “sen bana anamın sırtı gibisin” diyerek, onu kendisine haram kılması. 7-İtikâfda İken Cinsî Münâsebette Bulunmak. 8-Müfessile; kocası kendisini arzuladığı zaman; âdet görmeye başlamadığı halde, -âdet görüyorum-diyerek kocasını aldatan kadındır. 9-Oruçlu İken C-i-n-s-el Yaklaşımda Bulunmak Keffareti açıklamak için sunulan buhadis, malî ve bedenî gücü olmayan bir sahâbiyi örneklendirmektedir. Gücü olan hiç şüphesiz ya esir azad edecek veya iki ay oruç tutacak, ya da altmış fakiri doyuracaktır. Şafiîmüctehidler bu hadise dayanarak oructa keffaretin yiyerek-içerek değil,yalnızca c-insel münasebet yoluyla orucunu bozan erkekler için gerekeceği içtihadında bulunmuşlardır.
Kaynak : replikler.org
Dikat etmemz gerekn hususlr Yüce Allah eşleri birbirler ne helâl kılmıştr. Koca karısının, kadın da kocas ının ci-ns-el-liğn dendilediği zamn istediği şekilde yararlanabilir. Fakat e-şler arasındaki bu c-ins el özgürlük alanı, büyüklüğüne rağmen sınırsız değildir. Yani e-şler arasında da c-in-sel h-aramlar vardır.
Bu h-aramların bir kısmı dâı mîdir. Bir kısmı da geç icidir. Daimi h-aramların birincisi başkalarının yanında s-evi şmek ve i-lişkid e bulunmak. Bu hem dinimizce günahtır hem de toplumsal etik açısından ahlaklı bir şey değildir.Daimi h-aramların ikincisi a-cı vererek ve a-cı verdirerek c-ins el i-lişkide bulunmak.
Bu kadına zarar vermektir. Erkek zevk almak için e-ş-ine zarar veremez.Bu haramların bir kısmı dâimîdir. Bir kısmı da geçicidir. Aşağıda on madde halinde sunacağımız bu ha-ramların ilk beşi daimî, diğerleri de geçici haramlardır.
1-Âdet ve Lohusalık Halinde C-insî Münâsebette Bulunmak, 2-Arka Organdan Temas Etmek 3-Başkalarının Yanında İ-li-şkide Bulunmak, 4-C-ins-el Görevden Kaçınmak, 5-Îlâ Yapmak, Karısına yaklaşmamaya yemin etmek 6-Zıhâr Yapmak, ZİHAR: Bir kimsenin karısına “sen bana anamın sırtı gibisin” diyerek, onu kendisine haram kılması. 7-İtikâfda İken Cinsî Münâsebette Bulunmak. 8-Müfessile; kocası kendisini arzuladığı zaman; âdet görmeye başlamadığı halde, -âdet görüyorum-diyerek kocasını aldatan kadındır. 9-Oruçlu İken C-i-n-s-el Yaklaşımda Bulunmak Keffareti açıklamak için sunulan buhadis, malî ve bedenî gücü olmayan bir sahâbiyi örneklendirmektedir. Gücü olan hiç şüphesiz ya esir azad edecek veya iki ay oruç tutacak, ya da altmış fakiri doyuracaktır. Şafiîmüctehidler bu hadise dayanarak oructa keffaretin yiyerek-içerek değil,yalnızca c-insel münasebet yoluyla orucunu bozan erkekler için gerekeceği içtihadında bulunmuşlardır.
Kaynak : replikler.org